Broers op safari nr. 4 - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Peter - WaarBenJij.nu Broers op safari nr. 4 - Reisverslag uit Kasane, Botswana van Peter - WaarBenJij.nu

Broers op safari nr. 4

Door: Peter van der Heij

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 Oktober 2016 | Botswana, Kasane

ALLEMAAL BEESTJES
Terwijl ik dit zit te schrijven, neemt een 20-tal olifanten een bad op zo'n
tien meter bij ons vandaan. Dat is een indrukwekkend gezicht. Zojuist was er ook al zo'n groep. Evenlater kwamen enkele honderden bisons vlak voor onze deur hun dorst lessen. Helaas geen fotos want die verstuurt het zwakke wifi signaal hier niet.
Gisteren en vandaag hebben wij het Chobe National Park in Botswana doorkruist. Naast de honderden olifanten, kudu's,reebokken, giraffen en nog veel meer dieren, zagen we vanmorgen een leeuwin en verderop een luipaard. Dan heb ik het nog niet over de vele vogels die ons overal verrassen.
WERKVAKANTIE
Het is wel een beetje vermoeiend. Dat komt vooral door de hitte. Ook nu is het 35 graden in de schaduw. Er heerst hier al heel lang droogte. Daardoor rijd je veel door mul zand en zit er stof in alles wat we dragen en ook in onze kelen. Theo heeft zich ontpopt als een ware 4WD rijder. Als je dat nog nooit hebt meegemaakt, is het nauwelijks voor te stellen hoe makkelijk je vast komt te zitten in dikke lagen mul zand. Theo schakelt van hoge naar lage gearing, meer en nog meer gas en houdt ons in beweging.
VICTORIA FALLS
Morgen laten we ons rijden. We maken een excursie naar de Vic Falls in Zambia. Dat is een wereldwonder dat we niet mogen missen nu we er slechts 75 km van vandaan zijn. Door de droigte zal het wel iets minder indrukwekkend zijn, maar het blijft iets bijzonders.
We zitten nu in Kasane, het vierlandenpunt van Namibia, Botswana, Angola en Zambia. Het geeft veel kosten en gedoe om met onze auto in Zambia te komen. Een excursie is makkelijker en mogelijk ook nog goedkoper
Het is hier niet eenvoudig om van het ene land in het andere te komen. We hadden maandag 1,5 uur nodug om Namibia te verlaten en Bitswana binnen te komen. Wachtrijen en steeds opnieuw formulieren met dezelfde vragen. Ik kan Wilders eengrensoverschrijdende excursie van harte aanbevelem om te ervaren welke voordelen de EU ons brengt.

• 26 Oktober 2016 - 18:51

Eibert En Marijke:

Wat een geweldige verhalen. We zijn echt onder de indruk. Wat zullen jullie veel te vertellen hebben straks. Erg leuk om jullie een beetje te kunnen volgen en respect voor broer Theo die jullie op de wielen houdt. Victoria Falls lijkt ons ook een geweldige ervaring.Veel beelden van op tv gezien maar om dat alles in het echie te zien. Mooi!De hitte en bijbehorende droogte lijkt ons wel afmattend. Ik ben er niet jaloers op en zou niet graag in jullie schoenen staan,maar fijn dat jullie een droom waar kunnen maken,toch? Mooie reis verder en liefs uit Nunspeet.

• 26 Oktober 2016 - 20:21

Petra:

Verstandig om die excursie te doen. Even voor je laten zorgen en afkoelen in een airconditioned vervoersmiddel en daarna een duik in de waterval. Blijf genieten

• 26 Oktober 2016 - 21:32

Lizet:

Spannende verhalen! Leuk om te lezen. En nooit meer klagen als je hier een keer met je auto over een zandpad moet.... geniet ervan.